Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maud Horst - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maud Horst - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: HeinenMaudinaustralie

Blijf op de hoogte en volg Maud

09 April 2011 | Australië, Sydney

Donderdag 7 april
Allereerst wil ik iedereen bedanken die reageert op mijn stukjes.
Ik kan me er echt iedere keer op verheugen om ze te lezen. En ik heb veel geduld moeten hebben omdat er soms dagen geen internet was of een hele slechte verbinding..
Vanmorgen opgestaan en het was alweer mooi weer. Zeker 26 graden.
Dus met het openbaar vervoer naar Sydney. Dat had Hein helemaal uitgezocht en dat was een gepuzzel..
Eerst met de bus naar Blacktown. Toen overstappen op de trein naar Central en daar weer overstappen op een andere trein naar Circular Quay.
Duur: 1,5 uur. Gelijk sta je oog in oog met het Operahuis en de Harbourbridge.
Een wandeling gemaakt door Sydney Noord of wel The Rocks..Dit was vroeger een rotsgebied en het begin van Sydney. De stad is op de rotsen gebouwd en dat zie je op heel veel plekken terug zoals in trappen, fundamenten, vloeren van winkels enz.
Natuurlijk was die wandeling voorbereid door Hein….tot in de puntjes en het was echt zeer de moeite waard, want je komt zo echt op de mooiste plekken. Nog een stuk over de brug gelopen en daarna zijn we naar The Botanic Garden gegaan.
Waarom heeft Nederland dat niet in elke stad. Wat een pracht en rust. Om 18.oo uur waren we weer thuis en toen was het ook al donker
Vrijdag op tijd op. Een half uur rijden met de camper en toen met de Ferry naar Sydney en vandaar met de Ferry naar Manley Beach. Een bekend surfstrand en het weer was weer super, dus lekker gewandeld over de boulevard en gekeken.
In Manly een heerlijke Chinese stoelmassage gehad van het hoofd, de nek schouders, rug armen en handen. (dat zat nog vast van de rit naar de caves)
Zalig, alleen de geluiden die de chinees erbij maakte kon ik niet zo waarderen.
Hein hebben ze ook onder handen genomen alleen bij hem zonder geluid.
Met de ferry weer naar huis en morgen naar Sydney
Zaterdag. Naar rocks Markets met de ferry.
Dit viel wat tegen, was niet zo groot en met de standaard dingen..
Toen met de trein baar Town Hall en vervolgens naar de Victoria building,een heel groot victoriaans gebouw. Met een zeer Engelse uitstraling.
Veel winkels en eettentjes.
Daarna naar Strand Arcade.Een oud Engels winkelcentrum.
Vervolgens naar het Hyde Parc met de Archibald fountaine, met op de achtergrond de St Mary’s Cathedral.. Omdat de voeten weigerden zijn we met de trein naar China Town gegaan. Gelukkig hadden we een dagtripje.
Morgen weer rijden.....

  • 09 April 2011 - 11:03

    Joke En Theo:

    Wat een mooie stad is Sydney, vind je ook niet? En groot en veel lopen. Maar dat hoort er bij. Vooral als je alles wilt zien. Mooie foto's ook weer gemaakt. Hein staat op de zelfde plek in de haven als waar wij hebben gestaan. En volgens mij zijn het ook nog de zelfde aboriginals als toen wij er waren. Gisteren hebben wij pap en mam opgehaald voor een middagje in de tuin, in de zon. Hebben toen ook het reisverslag laten zien en de foto's. Dit vonden ze geweldig. Nou nog veel reis plezier en velen groetjes van iedereen hier. Greetz Theo en Joke

  • 09 April 2011 - 11:48

    Christian & Katrina:

    Mooie foto's! Alleen mis ik een foto van Sydney by night... Maar ja dat is een beetje lastig als je 1,5 uur moet reizen naar de camping. Ik hoor geen klachten over druke stad etc? Beter dan Melbourne? Ik denk dat dit vooral is omdat je nu niet zelf hoeft te rijden! Aboriginals zijn dezelfde als altijd... heb ze al 3 keer gezien ofzo ;-)... Een goede trip nog en we bellen!!!!

  • 09 April 2011 - 12:42

    Anja & Co.:

    Ook wij genieten weer elke keer van jullie mooie reisverhalen.
    ff weg dromen van een mooi land, lekker weer en geen snotneusjes of zieke kindjes. een heerlijk vooruitzicht, helaas duurt t nog een jaartje of 20 ;). Maar nu genieten we ff met jullie mee, heel veel plezier nog.
    Veel liefs Michiel, Anja, Dion, Leonie en Quincy.

  • 09 April 2011 - 14:03

    Yvonne:

    Wat een mooie stad! Is eens iets anders dan de steden hier. Foto's zien er weer goed uit, pap je hebt zelfs een kleurtje gekregen van het mooie weer! Nou ben ik toch benieuwd naar die geluiden van die chinees! Geniet er nog maar even lekker van want het is alweer aftellen.

  • 09 April 2011 - 14:39

    Gertie:

    Nou wat een ervaring en mooie foto's.
    Sydney ziet er veel mooier uit dan Melbourne. Of is dat het kenmerk van foto's. Dan ziet alles er mooi uit.
    Volgens mij is het alleen maar genieten geblazen bij jullie. Wat zal dat dadelijk weer tegenvallen als je terug bent of verlang je al een beetje naar huis. Bel anders Miriam op of je nog langer mag blijven,hihi.
    Geniet nog van jullie laatste weekje en heel veel groetjes uit het zonnige Limburg.
    Bonnie en Gertie

  • 10 April 2011 - 03:56

    Susan:

    Hallo Maud en Hein
    Alweer bedankt voor je verslag en de mooie foto's.
    Ik vraag me af of jullie last hebben van heimwee?
    Jullie zijn best al een tijd weg!

    maar genoeg te zien daar in Australie.
    En heerlijk dat Hein veel van te voren op zoekt en plant!

    Ik wens jullie weer een prettige voortzetting en verheug me al weer op het volgende reisverslag.
    groetjes Susan

  • 10 April 2011 - 07:45

    Heyyyy Chrisje:

    vette foto's hoor, Daar wil ik ook nog wel een keer heen! Ik had je nog proberen te bellen maar ik kwam niet door. moeten snel weer eens even bijpraten! groeten lars

  • 11 April 2011 - 13:22

    Hub L.:

    Hein en Maud,

    Wat een geweldige foto's, super reis.

    Volgens mij een bijzondere ervaring en de verhalen zijn zeer leuk om te lezen.

    Nog ontzettend veel plezier.

    Met vriendelijke groeten,

    Hub

  • 11 April 2011 - 16:04

    Klaas & Diana:

    Hoi Maud en Hein,
    Zoals iedereen al zegt erg mooie foto's. Hier kan je dus straks een mooi album van maken met de reisverhalen erbij. Geniet nog maar lekker. Vandaag was het 24 graden in Limboland. Ik ben jaloers op mijn laptoppie want die ziet weer wat van de wereld. Veel plezier !!

  • 12 April 2011 - 09:19

    Paul:

    Hallo Schoonouders,
    Zo te zien/lezen vermaken jullie je nog steeds goed daar. Erg leuke foto's ! en de planning klopt ook nog steeds zo te horen;)
    Jammer dat het avontuur bijna afgelopen is.
    Ben wel eens benieuwd wat jullie allemaal te vertellen hebben..
    Tot zondag
    Gr Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Onze eerste reis naar Australie

Recente Reisverslagen:

08 November 2012

aan alles komt een eind

02 November 2012

derde week

28 Oktober 2012

weekeind

25 Oktober 2012

De Camping

21 Oktober 2012

de bruiloft
Maud

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 22431

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 17 April 2011

Onze eerste reis naar Australie

Landen bezocht: