dirtroad....... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maud Horst - WaarBenJij.nu dirtroad....... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maud Horst - WaarBenJij.nu

dirtroad.......

Door: HeinenMaudinaustralie

Blijf op de hoogte en volg Maud

12 April 2011 | Australië, Sydney

Zondag 10 april
200 km gereden naar Port Stephens. Grotendeels over de High Way en we hebben niet zoveel gezien.
We staan op een familie camping met heel veel kinderen. Het is vakantie hier.
Het valt op dat de mensen hier anders zijn. Veel stugger en minder vriendelijk.
Volgens de buurman komt dat omdat het mensen uit Sydney zijn.
Heimwee hebben we nog niet gehad. We hebben de hele reis goed geslapen ondanks het krakkemikkige bed.
Want je slaapt met je hoofd op de achterbank,dan komt een tafel die je kunt opklappen en vervolgens drie losse planken waarvan 1 nog al eens doorzakt.
Maar de meeste avonden sliepen we om 21.00 uur tot 7.30 uur. Komt van alle indrukken denk ik.
Morgen naar Port Macquarie.
Vannacht heeft het heel hard geregend. Vanmorgen was het gelukkig droog, maar niet voor lang. Het was echt soppen als je uit de camper stapte. Om 9 vertrokken over de High Way naar Port Macquarie. Regen en nog eens regen en saai. Na 150 km wilde Hein wel eens wat anders als de High Way. Dus we namen de toeristenroute, alleen pakten we een weg te vroeg….
Het was alleen een heel prutserige toeristenweg.
En de Tom Tom maar roepen turn back…..
Op eens zaten we op de dirtroad.
Diepe kuilen vol met water. Alles rammelde in de auto. Draaien ging niet meer en uiteindelijk zaten we op een zandweg echt midden in de bush . Volgens de Tom Tom moesten we nog 17 km rijden,maar wat kwam daarna?En dat was nog niet het ergste. We moesten nodig tanken en we hadden geen telefonisch bereik.
De verdere details beschrijf ik maar niet maar degenen die mij kennen……
En Hein de eeuwige optimist zag iedere keer in de verte een verharde weg, volgens mij heet dat een fata morgana….Hij zei voorzichtig dat we verdwaald waren.
Maar na een dik uur zaten we ineens op de verharde weg en …daar was de zon en in de verte het tankstation. Pffff.
We zaten op precies de zelfde weg als we eerder waren afgeslagen.
Helaas weer volkomen verkrampt en met hoofdpijn, ik ga op zoek naar een Chinees in Port Macquarie.
Vandaag weer een stralende dag. We zijn naar Coffs Harbour gereden, ongeveer 140 km over de Highway. Een gezellige havenplaats waar we verse vis hebben gegeten. Nog eens 130 km gereden naar Balina en onderweg zagen we tot 2x toe een grote groep kangaroe’s in het wild. We staan in Balina op een mooie camping vlak bij het water. Morgen naar Brisbane, onze eindbestemming.

  • 12 April 2011 - 10:59

    Magda:

    kan t me helemaal voorstellen hoe je je hebt gevoeld.Maar alles is gelukkig goedgekomen.Geniet er nog maar lekker van.Gr Magda

  • 12 April 2011 - 12:45

    Desiree:

    haha klinkt allemaal weer heel avontuurlijk is echt wat voor jou.
    Geniet er nog maar ff van want voordat je het weet staan jullie weer op Nederlandse bodem

  • 12 April 2011 - 13:48

    Jose:

    bohhh wat een onderneming!!ik had 7kleuren je weet wel gedaan!!!nog heel veel plezier,en geniet ervan,en tot snel!groetjes van de buren!

  • 12 April 2011 - 14:11

    Dymph:

    Ja maud, blijkt toch dat jij een type bent voor georganiseerde avontuur :)
    Nog even en dan al terug. Zo snel gegaan.
    Groetjes

  • 12 April 2011 - 14:18

    Joke En Theo:

    Gelijk naar Brisbane?
    Zou jammer zijn wanneer jullie niet naar Cape Byron, most easterly point of Australia gaan, met een prachtige vuurtoren en uitzicht op de oceaan. Onder de stad Surfers Paradise , ligt Mermaid Beach, prachtig strand,( veel surfdudes te zien voor Maud), en een goed ziekenhuis (Gold Coast Hospital) met vriendelijk personeel. (weet ik uit ervaring!)

  • 12 April 2011 - 14:48

    Petra:

    nou wat een avontuur maar gelukkig is alles goed gekomen. wel een hele mooie reis en wat een natuur prachtig genieten jullie maar lekker!!

  • 12 April 2011 - 14:51

    Yvonne:

    Haha ja mam ik zie het helemaal voor me. Jij aan het stresse en pap de rust zelf die zegt dat alles goed komt. Leuk om die kangaroe’s in het wild te zien. Tot snel!!!!

  • 12 April 2011 - 15:19

    Susan:

    Arme Hein........................

  • 12 April 2011 - 19:45

    Elly:

    Weer een heel leuk verslag Maud. En nu op weg naar jullie eindbestemming. We wensen jullie een heel goede reis naar huis terug. En dan maar even bijkomen van alle avonturen en misschien plannen maken voor de volgende trip? Groetjes, Elly.

  • 12 April 2011 - 20:27

    Paul:

    De verdere details beschrijf ik maar niet maar degenen die mij kennen…… haha ik kan me er wel iets bij indenken:D

    En Hein de eeuwige optimist (kostelijk vermaak dit!)

    Gelukkig is alles weer goed gekomen en heb je niet meer hoeven duwen;)

    Groetjes Paul

  • 12 April 2011 - 23:27

    Christian & Katrina:

    Hahahaha ik kan het me al helemaal voorstellen... jullie twee zonder benzine op een dirt-road! Nou mam... hopelijk heb jij je Chinees vandaag gevonden die je een massage geeft... En vandaag alweer op weg naar Brisbane... Ik ben benieuwd of je nog wat ziet van de waterschade daar! Ik vond het in ieder geval een hele mooie stad (vergelijkbaar met Adelaide). Veel plezier nog!

    Christian & Katrina

  • 13 April 2011 - 06:34

    Gertie:

    och erm. 1 foutje tijdens de hele reis en dan moet Hein het bezuren. Maar ik kan me wel iets erbij voorstellen. Ik zou niet veel anders doen hoor. Ben dan ook zo'n schijterd.
    Vergeef het hem maar snel, want ik zou willen dat die van mij dat allemaal zo mooi uitstippelt.Jullie hebben wel wat gezien in die weken.
    Nog heel veel plezier met de laatste loodjes.
    Gr Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Onze eerste reis naar Australie

Recente Reisverslagen:

08 November 2012

aan alles komt een eind

02 November 2012

derde week

28 Oktober 2012

weekeind

25 Oktober 2012

De Camping

21 Oktober 2012

de bruiloft
Maud

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 22420

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 17 April 2011

Onze eerste reis naar Australie

Landen bezocht: